Jom KLIK sini..

Dapatkan hadiah menarik di sini..KLIK!

Suka Blog! ini..?LIKE la..hehe

Sufi's FC

Tuesday, November 30, 2010

Makanan Untuk Kecantikan....=)

Cantik dengan bajet yang kecil?wah!!sangat menarik bukan?!Anda tidak memerlukan bajet @ wang banyak untuk kelihatan cantik,kerana apa yang anda inginkan mudah,murah dan cepat disediakan..(^_^)..Nah!mulai sekarang ,penuhi pinggan anda dengan makanan yang berkhasiat dan mengenyangkan..hee..




  • IKAN UNTUK MENCEGAH KEDUTAN
Yang perlu diambil :Salmon dan Sardin
Khasiat :Ikan tersebut mengandungi omega-3 yang membantu mengurangkan radang dan memperbaiki perjalanan darah.Radang boleh merosakkan kolagen kulit ,sehingga menimbulkan masalah kedutan pada kulit.
Menu Tambahan :Epal hijau dan lobak merah boleh menghancurkan radikal bebas.Manakala,bawang putih pula boleh membaiki jaringan kulit dan mencegah kerutan.





  • WARNA CERAH UNTUK KULIT MULUS
Yang perlu diambil :Limau,lobak merah,kentang manis dan tomato.
Khasiat :Warna Jingga dan merah pada makanan tersebut disebabkan oleh "beta-carotene" yang akan berubah menjadi vitamin A dalam tubuh ,serta mengaktifkan DNA yang berfungsi untuk menghasilkan sel-sel kulit baru.Sel-sel kulit baru akan membuatkan permukaan kulit menjadi lembut,kelihatan segar dan cantik.
Menu tambahan :Cuka epal kerana enzimnya boleh menyingkirkan sel-sel kulit mati.







  • "Si Gelap" MENYEGARKAN MATA
Yang perlu diambil :Bayam,brokoli dan kiwi
Khasiat :Buah-buahan dan sayuran ini boleh membantu menerangkan fungsi penglihatan kamu.Hal ini demikian kerana didalamnya mengandungi vitamin yang boleh meneutralkan radikal bebas yang merosakkan sel.Radikal bebas ini boleh masuk ke dalam mata menerusi paparan sinar UV matahari yang berlebihan.
Menu Tambahan :Ikan dan kacang.Lemak omega-3 nya boleh melambatkan timbulnya masalah mata.Manakala anggur pula,boleh menjaga kesihatan sel mata dan jaringan dalam mata.
































LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

0 :orang bersekongkol:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...