Jom KLIK sini..

Dapatkan hadiah menarik di sini..KLIK!

Suka Blog! ini..?LIKE la..hehe

Sufi's FC

Saturday, July 2, 2011

"Assalamualaikum,cikgu......"

Pada pagi Rabu yang indah,seorang "cikgu" lelaki tampil kemas dengan baju kemeja yang bewarna merah.Langkah guru tersebut diatur kemas sambil membawa beberapa buah buku dan beberapa helai kertas bersamanya.Pada waktu itu,"cikgu" tersebut hanya berjalan seorang diri memandang 'beliau' lewat datang ke sekolah.Sebelum ini,"cikgu" tersebut dilihat berjalan bersama-sama beberapa orang pelajar lelaki dan perempuan tingkatan 6 di sebuah sekolah di daerah Sepang.Ketika 'beliau' berjalan seorang diri,tiba-tiba,'beliau' disapa oleh seorang pelajar perempuan menengah bawah(mungkin tingkatan 2)yang berkumpul bersama kawan-kawannya di tengah-tengah laluan guru.Berikut adalah perbualan antara pelajar tersebut dengan "cikgu" tersebut.....

Pelajar 1 :Assalamualaikum "cikgu"...
"Cikgu" :errrmmm..Waalaikumsalam..kamu tingkatan berapa..??
Pelajar 1 : Saya tingkaaa....

Belum sempat pelajar tersebut menghabiskan ayat tersebut,tiba-tiba tangan dia ditarik oleh seorang kawannya yang lain....maka,perbualan tersebut pon berlaku.....

Pelajar 2 :wwwuuuiittt !!ko kenal ke "cikgu" tu..??(smbil menjeling ke arah "cikgu" td)
Pelajar 1 :nope..ak xpernah nampak "cikgu" tu sebelum ni,kenapa...??
Pelajar 2 :hahahaha..ko ni memang lawak la..dia abang FORM SIX laaaa...
Pelajar 1:e'eh..mana ko taw ni..??
Pelajar 2:tuuuuuuu..kat baju abang tu ada tulis dengan nama sekali...??
Pelajar 1:haaaaaa??ko biar betul...!!siapa nama abang tuuuu??
Pelajar 2 :nama abang tuuu ialah..........




















Inilah "cikgu" raja yang memakai baju kemeja merah yang dimaksudkan itu..amacam..??hehehe




RAJA MUHAMMAD HANAFI ,hehehehe..
Meraka berdua pon tergelak besar setelah mengetahui perkara sebenar..Apa yang berlaku kepada "cikgu" tadi..?"cikgu" tersebut pon tersenyum kegirangan,kegembiraan,kesopanan dan kesusilaan..hahaha..


p/s :agak-agaknya,"cikgu" RAJA tu ada gaya seorang cikgu lelaki ke...??hehehe ..(hang ada...???:-P)
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

5 :orang bersekongkol:

MSBS said...

Hahaha... ada bakat jadi cikgu nih...

Meow Aizawa said...

hahaha ! ko mampu ??? hahhaa

Te-Yan said...

Agak tersenyum seketika apabila membaca post ini.
Rasanya dah terang-terangan angah tu dah besar. Yang herannya tak pulak la that gurl perasan nametag tertera nama RAJA HANAFI 6 PRA-U..maybe dye tak paham kot what it means by 6 PRA-U..

Tapi Angah memang ada gaya seorang guru. Lagipun memang minat Angah kan nak jadi guru. Tahniah kalau benar dimakbulkan cita-cita itu. Kerana dari seorang guru lah adanya segala mcm pekerjaan.

Tugas guru adalah tugas yang mulia. Janji kita ikhlas dalam setiap apa yang kita lakukan.

Mudah-mudahan cita-citamu tercapai wahai Cikgu Raja Muhammad Hanafi.

Wish u all da best.

Irham Aqashah said...

hehehe..mudah-mudahan kita dipermudahkan segala urusan.insyaAllah..=)

mizz_pua said...

insyaallah...tp mest ko perasan kn da jd cikgu..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...