Jom KLIK sini..

Dapatkan hadiah menarik di sini..KLIK!

Suka Blog! ini..?LIKE la..hehe

Sufi's FC

Tuesday, August 30, 2011

[info]-Berbau tapi berkhasiat....???Apakah yang dimaksudkan itu..??






Jawapannya ialah AIR LIUR BASI
Khasiat Air Liur Basi
Air liur basi berkhasiat untuk mencernakan sistem tubuh manusia
Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi adalah penawar semulajadi paling mujarab dalam membentuk kesihatan seseorang insan.
     
Air liur basi yang dipandang jijik menyimpan khasiat
khusus bagi mencerna sistem dalam tubuh manusia..
 Keberkesanan air liur basi bagaimanapun hanya untuk keperluan tubuh
badan individu itu sendiri dan bukan untuk dikongsi dengan orang
lain.  Cara amalannya pula hanya berkesan jika seseorang itu bangun dari
tidur dengan terus meminum air putih biasa tanpa perlu mencuci muka,
berkumur-kumur atau membersihkan badan.

Sistem rawatan tersebut telah menjadi amalan  Rasulullah S.A..W dalam kehidupan harian baginda dan telah dikesan kemujarabannya oleh pakar sains perubatan moden  

Nabi Muhammad   semasa hayatnya akan meneguk air putih biasa terlebih dahulu sebelum
baginda bersugi dan berwuduk menunaikan solat subuh setiap pagi..

Malah fungsi sumber semula jadi pada diri seseorang termasuk air liur
basi  turut disebut dalam al-Quran serta hadis-hadis Nabi.


Ya Allah, bukakanlah ke atas kami hikmatMu
dan limpahilah ke atas kami khazanah rahmatMu,
wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.
Wahai Tuhanku, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku.
Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku
Kalau rajin. Tolong sebarkan kepada saudara Islam yang lain. Ilmu yang bermanfaat ialah salah satu amal yang berkekalan bagi orang yang mengajarnya meskipun dia sudah mati
Allahuakbar!
Wallahua'lam bisshawab
wassalam..... .......

P/s :Cuba amalkan..tapi......guna air liur sendirilah..Jangan tadah air liur kawan se'DORM'..kah3

LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[gambar]-Lawak tapi...














bukan JENAKA..apa pendapat anda..??waaaaaaaaaa!
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[kelakar]-A Punctuation !


An English professor wrote the words:
"A woman without her man is nothing"
on the chalkboard and asked his students to punctuate it correctly.


All of the males in the class wrote:
"A woman, without her man, is nothing."


All the females in the class wrote:
"A woman: without her, man is nothing."


Moral: A Punctuation is powerful :-),_.___


LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[info]-Pesan Rasulullah kepada Umatnya..



Perkara Sebelum Tidur( Tafsir Haqqi ) 
Rasulullah berpesan kepada Aisyah ra : "Ya Aisyah jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara", yaitu :               


1. Sebelum khatam Al Quran

2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat pada hari Qiamat,

3. Sebelum para muslimin meredhoi kamu,

4. Sebelum kau laksanakan haji dan umroh....

  "Bertanya Aisyah :   "Ya Rasulullah.. .. Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika?"   Rasulullah tersenyum dan bersabda : "Jika engkau tidur bacalah” :
    
Al-Ikhlas sebanyak  tiga kali seakan-akan kau mengkhatamkan Al Qur'an.
Bismillaahirrohmaan irrohiim, Qulhualloohu ahad' Alloohushshomad' lam yalid walam yuulad' walam  yakul   lahuu kufuwan ahad' ( 3 x ) 
 
Membacalah sholawat untukKu dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat pada hari kiamat.
Bismillaahirrohmaan irrohiim, Alloohumma shollii 'alaa syaidinaa Muhammad wa'alaa aalii syaidinaa Muhammad ( 3 x )  

Beristighfarlah untuk para muslimin maka mereka akan meredhoi kamu. 
Astaghfirulloohal adziim aladzii laa ilaaha illaa huwal hayyul qoyyuum   wa atuubu ilaih ( 3 x ) 
 
Dan,perbanyaklah bertasbih, bertahmid, bertahlil, bertakbir maka seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umroh"  
Bismillaahirrohmaan irrohiim, Subhanalloohi Walhamdulillaahi   walaailaaha   illalloohu alloohu akbar(3 x )   

Selamat Beramal....=)

LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Sunday, August 21, 2011

[video]-Bukan mudah nak tarik perhatian pembeli...













video

Amacam..??nak beli kereta ini..??Lebih 'tough' dari KING KONG !hahaha
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Friday, August 19, 2011

[Info] Siapa kata TUKANG GUNTING RAMBUT tak kaya..?!!



LONDON - Pemerintah Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah sanggup membelanjakan £15,000 (RM86,497) bagi membawa seorang tukang gunting rambut dari sini ke Brunei, lapor akhbar Sunday Times kelmarin.
Baginda menyewa suite peribadi sebuah pesawat bagi membolehkan tukang gunting kegemarannya, Ken Modestou tidak bercampur dengan penumpang lain kerana bimbang dia dijangkiti virus selesema babi.
Sultan Brunei merupakan antara manusia yang terkaya di dunia dengan kekayaan bernilai £12 bilion (RM69.15 bilion) menggunakan khidmat Modestou sejak 16 tahun lalu.
Dia bekerja di sebuah kedai gunting di Hotel Dorchester di Mayfair, tengah London.
Pada setiap tiga atau empat minggu, dia diterbangkan ke Brunei dan diberikan penginapan selama beberapa malam selain upah ribuan dolar sebelum balik ke London.
George Kadi yang bertugas dengan Modestou memberitahu: "Dia kerap ke sana. Sultan menerbangkan dia dengan kelas pertama pada kos £9,000 (RM51,873).
"Semuanya ditanggung iaitu hotel dan makanan mewah, asalkan dia mahu pergi ke Brunei."
Caj biasa yang dikenakan untuk menipiskan rambut di kedai Modestou ialah £30 (RM172.87).
Kadi berkata, Sultan Brunei yang berusia 63 tahun itu membayar Modestou melalui sekeping sampul surat yang agak tebal tetapi penuh dengan wang tunai. - Agensi 

Siapa bercita-cita nak jadi tukang gunting rambut,bolehlah "kautim" dengan Ken Modestou !!hehe
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[Gambar] Seni "Paku"-Potret Leonardo da Vinci











Wah !berapa lama nak siapkan janggut Leonardo da Vinci ni agaknya...??huhu


LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Thursday, August 18, 2011

[info] Kronologi Pemeriksaaan ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (GMDU)

Mungkin ramai dari kalangan kita masih belum faham hujung pangkal isu serbuan JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (GMDU) yang hangat diperkatakan sekarang kerana gerakan mengkristiankan orang Islam. Eloklah perjelaskan secara kronologi agar senang difahami....

* Pada 3 Ogos 2011 antara jam 9.45 pm hingga 12pm, sepasukan pegawai dan anggota penguatkuasa JAIS bersama 10 anggota polis dari IPD Petaling Jaya telah melakukan pemeriksaan terhadap satu program iaitu "Thanks Giving Dinner" di Hall 3, GMDU Dream Centre, N0.2 Jalan 13/1 Seksyen 13, Petaling Jaya.

* Pemeriksaan ke atas premis tersebut dibuat berikutan laporan menyatakan disyaki terdapat usaha memurtadkan orang Islam di premis tersebut di mana program tersebut dianjurkan oleh NADEANE@SOPHIA BT MOHD SALLEH dengan No. Kad Pengenalan 790317-01-XXXX (dipercayai telahpun murtad).

* Pemeriksaan juga dibuat berdasarkan peruntukan Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Selangor tahun 1995 iaitu 'Menghina atau Mempersendakan Ibadat Agama Islam di Kalangan Penganut Agama Islam Sendiri". Siasatan juga akan dibuat mengikut peruntukan Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) Negeri Selangor Tahun 1988 yang berkuat kuasa ke atas orang bukan Islam dan orang Islam.

* Program tersebut dihadiri lebih kurang 80-100 orang yang rata-ratanya berbangsa Cina termasuk 12 orang Melayu/Islam (seperti di dalam kad pengenalan) di mana ianya disyaki diadakan bagi meraikan MURTADNYA sebahagian orang Islam yang hadir itu ke agama Kristian sambil MENGHINA DAN MEMPERSENDAKAN ajaran Islam kononnya sebagai Majlis Berbuka Puasa dengan melibatkan orang Islam/Melayu sendiri.

* Pintu masuk ke Hall 3 dihiasi dengan bunga manggar dan rata-rata hadirin memakai baju Melayu dan baju kurung/kebaya. Semasa pemeriksaan dibuat, seorang lelaki sedang berucap dalam bahasa Inggeris (testimoni) tentang dirinya yang pernah dibesarkan sebagai orang Islam.

* SOPHIA (penganjur program) mempertikaikan pemeriksaan tersebut kerana ianya adalah tempat persendirian sambil berdolak dalik menafikan kehadiran orang Melayu/Islam dalam program tersebut (SOPHIA@NADEANE terlupa yang dia juga Melayu/Islam).

* Di dalam tentatif program tercatat nyanyian lagu ALHAMDULILLAH dan ALLAH AKBAR di mana SOPHIA berhujah mereka berhak menggunakan kalimah tersebut kerana tidak dilarang Kerajaan.

* Turut terdapat di dalam program tersebut ialah soalan kuiz perkara-perkara asas tentang Islam untuk menilai sejauhmana kefahaman mereka terhadap Islam yang dibuang di dalam tong sampah di dalam dewan tersebut. Antara soalan kuiz ialah 'Apakah maksud perkataan Islam?', 'Apakah maksud perkataan Quran?'.

* Beberapa orang disyaki Melayu/islam cuba keluar melalui pintu belakang premis berkenaan.

* Pemeriksaan terhadap individu di dalam dewan dibuat selepas rundingan kira-kira sejam dengan pihak penganjur yang menggunakan "delay tactic" untuk menyembunyi/menghapus bahan bukti.

* Hasil pemeriksaan mendapati seramai 12 individu beragama Islam berada di dalam dewan tersebut iaitu 3 lelaki dan 9 perempuan yang rata-ratanya tinggal di sekitar Ampang, Puchong, Petaling Jaya dan Seputeh termasuk dari Alor Setar dan Muar. Terdapat juga dari kalangan mereka yang turut membawa anak-anak kecil.

  sumber :facebook
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Wednesday, August 17, 2011

[info] Petua Imam Syafie

Assalamualaikum w.r.t
Salam ramadhan kepada anda semua.
Alhamdulillah,kita masih lagi berkesempatan untuk berpuasa pada hari ini,
SYABAS !untuk anda yang berpuasa.
Hari ini,saya menerima email daripada seorang hamba Allah yang ingin berkongsi maklumat mengenai PETUA-PETUA yang diamalkan IMAM SYAFIE..
Anda kenal IMAM SYAFIE...??klik di sini untuk mengetahui dengan lebih lengkap.

Ini adalah petua-petua yang diamalkan oleh Imam Syafie....


4 PERKARA UNTUK SIHAT
                    
       
Empat perkara menguatkan badan
  1. Makan daging
  2. Memakai haruman 
  3. Kerap mandi
  4. Berpakaian dari kapas
Empat perkara melemahkan badan
  1. Banyak berkelamin (bersetubuh)
  2. Selalu cemas 
  3. Banyak minum air ketika makan
  4. Banyak makan bahan yang masam
Empat perkara menajamkan Mata

1. Duduk mengadap kiblat
2. Bercelak sebelum tidur
3. Memandang yang hijau
4. Berpakaian bersih

Empat perkara merosakkan Mata

1. Memandang najis
2. Melihat orang dibunuh
3. Melihat kemaluan
4. Membelakangi kiblat

Empat perkara menajamkan fikiran

1. Tidak banyak berbual kosong
2. Rajin bersugi (gosok gigi)
3.... Bercakap dengan orang soleh
4.. Bergaul dengan para ulama

4 CARA TIDUR

1. TIDUR PARA NABI
Tidur terlentang sambil berfikir tentang kejadian langit Dan Bumi.

2. TIDUR PARA ULAMA' & AHLI IBADAH
Miring ke sebelah kanan untuk memudahkan terjaga untuk solat Malam.

3. TIDUR PARA RAJA YANG HALOBA
Miring ke sebelah kiri untuk mencernakan makanan yang banyak dimakan.
 
4. TIDUR SYAITAN
Menelungkup/tiarap seperti tidurnya ahli neraka.



LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[info] Anda kenal dengan "Muhammad bin Idris"..?

Assalamualaikum w.r.t
Tentu anda tertanya-tanya,siapakah gerangan insan yang disebutkan di atas,kan?
Adakah dia seorang ARTIS??PENERBIT FILEM??
Tidak !Beliau adalah IMAM SYAFIE yang merupakan imam mazhab kita..
Di bawah ini saya sertakan sedikit latar belakang beliau yang boleh dijadikan iktibar kepada kita.InsyaAllah..


Nama dan keturunan
Abu Abdillah Muhammad bin Idris bin Abbas bin Usman bin Safi'e dan bertemu nasabnya dengan Nabi Muhammad dengan Abdul Manaf.

Kelahiran
Lahir pada tahun 150 H di Ghozah dan ibunya membawa beliau ke Mekah setelah beliau berusia 2 tahun dan dari ibunya tersebut beliau belajar al Qur'an.

Guru-guru
Antara guru-guru beliau adalah bapa saudara beliau sendiri Muhammad bin Ali kemudian Abdul Aziz bin Majisun dan Imam Malik beliau belajar Al Muwatho'.


Kehidupan ilmiah
Pada usia 10 tahun beliau belajar Bahasa Arab dan syair hingga beliau menguasainya. Kemudian belajar fiqh , hadis dan al Quran daripada Ismail bin Qostantin. Kemudian menghafal Muwatho' dan memperdengarkannya kepada pengarangnya sendiri Imam Malik. Imam Muslim bin Kholid mengizinkan beliau berfatwa ketika beliau berusia 10 tahun atau kurang dari itu. Mempelajari Muhammad bin Hasan ilmu fiqh. Imam Malik melihat kekuatan dan kecerdasan beliau sehingga memuliakan dan menjadikan Syafie sebagai orang kanannya.


Murid-murid
Diantara murid beliau adalah Imam Ahmad, Khumaidi, Abu Ubaid, Al Buthi, Abu Staur dan banyak lagi.


Peranan dalam membela sunnah
Beliau memiliki kedudukan tersendiri yang membezakan antara ahlul hadis yang lain. Beliaulah yang meletakkan kaedah-kaedah periwayatan sunnah dan memiliki beberapa pendapat yang berbeza dengan Imam Malik dan Abu Hanifah, iaitu bahawa sebuah hadis apabila sahih maka wajib mengamalkannya walaupun tidak dilakukan oleh Ahlul Madinah (seperti yang disyararatkan oleh Imam Malik dan Abu Hanifah). Oleh sebab inilah beliau diberi gelaran nasirussunnah (penolong sunnah).Beliau tidaklah dapat diingkari oleh mana-mana ulamak yang menulis mustholah hadis dan pembahasan sunnah serta kitab usul bahkan kesemua mereka mengikuti sahaja kaedah yang ditulis oleh Imam Syafie.


Asas pendapat beliau
Asas pendapat beliau sebagaimana pendapat imam yang lain adalah beramal dengan kitab dan sunnah serta ijma'. Kelebihan beliau adalah beramal dengan kitab dan sunnah seta ijma' lebih luas dari pada Imam Malik dan Abu Hanifah kerana beliau menerima hadis ahad.

Perkataan ulamak tentang beliau
Para ulamak ahlul hadis pada zaman ini apabila berkata maka mereka berkata menggunakan perkataan Imam Syafie. Imam Ahmad berkata, "Tidaklah ada orang yang menyentuh pena dan tinta kecuali as Syafie dan tidaklah kita mengetahui sesuatu yang menyeluruh dari tafsir dan nasikh mansukh dari hadis kecuali setelah duduk bersama Imam Syafie."

Ahmad bin Hanbal pernah berkata pada Ishaq bin Rokhuyah "Ayuh ke mari aku tunjukkan kepadamu seorang lelaki yang engkau belum pernah melihat sepertinya maka dia membawaku kepada Imam Syafie."

Perkataan imam syafi'i
Barangsiapa belajar al Quran maka ia akan agung pada pandangan manusia. Barangsiapa yang belajar hadis akan kuat hujahnya. Barangsiapa yang belajar nahu maka dia akan dicari. Barangsiapa yang belajar Bahasa Arab akan lembut tabiatnya. Barangsiapa yang belajar ilmu hisab akan banyak fikirannya. Barangsiapa belajar fiqh akan tinggi kedudukannya. Barangsiapa yang tidak mampu menahan dirinya maka tidak bermanfaat ilmunya dan inti dari itu semua adalah taqwa.

Cinta dari pandangan Imam Al-Syafie:
Imam Syafie banyak memberi pedoman dalam memilih kawan. Beliau juga mengakui sukar mencari sahabat sejati yang mahu berkongsi suka duka bersama.

Ketika menilai sahabat sejati pada waktu susah, katanya: “Kawan yang tidak dapat dimanfaatkan ketika susah lebih mendekati musuh daripada sebagai kawan".

“Tidak ada yang abadi dan tidak ada kawan yang sejati kecuali yang menolong ketika susah.”

“Sepanjang hidup aku berjuang bersungguh-sungguh mencari sahabat sejati hingga pencarianku melenakanku."

“Kukunjungi seribu negara, namun tidak satu negara pun yang penduduknya berhati manusia.”

Imam Syafie turut meminta kita berhati-hati memilih sahabat kerana sahabat yang baik akan membawa ke arah kebaikan dan begitulah sebaliknya.

Katanya: “Jika seseorang tidak dapat menjaga nama baiknya kecuali dalam keadaan terpaksa, tinggalkanlah dia dan jangan bersikap belas kasihan kepadanya.

“Dalam hati masih ada kesabaran buat kekasih, meskipun memerlukan daya usaha yang keras.

“Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadangkala dibalas dengan sikap tidak sopan.

“Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.

“Tidak baik bersahabat dengan pengkhianat kerana dia akan mencampakkan cinta setelah dicintai.

“Dia akan memungkiri jalinan cinta yang terbentuk dan akan menampakkan hal yang dulunya menjadi rahsia.”

Seseorang itu juga dapat menundukkan musuhnya dengan menunjukkan rasa persahabatan.
Imam Syafie dalam hal ini berkata: “Ketika aku menjadi pemaaf dan tidak mempunyai rasa dengki, hatiku lega, jiwaku bebas daripada bara permusuhan.

“Ketika musuhku berada di hadapanku, aku sentiasa menghormatinya. Semua itu kulakukan agar aku dapat menjaga diriku daripada kejahatan.
“Aku nampakkan keramahan, kesopanan dan rasa persahabatanku kepada orang yang kubenci, seperti aku nampakkan hal itu kepada orang yang kucintai.”


Pemergian beliau
Beliau meninggal dunia pada tahun 204 H setelah memenuhi dunia dengan ilmu dan ijtihad beliau dan memenuhi hati-hati manusia dengan cinta dan kecenderungan kepada beliau.

LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Monday, August 15, 2011

[gambar]Teka-teki :Apakah BINATANG ini.........??

As salam blogger..
Kalau anda bijak bestari,cuba teka binatang apakah di dalam gambar tersebut..
cer..jawab..cer jawab..hoho




JAWAPANNYA ialah...BABI + Biri-biri..jadi awas !kalau jumpa dekat tepi jalan,jangan pula anda bermanje-manje ek !eeeeeeee....
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

[gambar]siapa nak beli kereta BMW ini......??

As salam bloggers..
Sejuknya malam ni..alhamdulillah,malam ni hujan rahmat turun di Nilai....hehe
Malam ni saya nak tunjukkan kepada anda semua mengenai sebuah jentera hebat yang dibina atas jenama BMW !wow !memang hebat...~
Sebab apa..??kalau anda sendiri melihatnya,mesti anda katakan,"Wow !cntiknya !canggihnya !kalau lah aku dapat sebijik...bla..bla.."btol tak..??kan..??kan??
Sebab saya sendiri tergamam bila melihat jentera ini.
Silalah lihat......
-
-
-
-
-


















Jadi,ada sapa-sapa yang berminat nak beli jentera ini...??Boleh aja..dapatkan tips di sini
Selamat membaca ye kawan-kawan...hehe
LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...