Jom KLIK sini..

Dapatkan hadiah menarik di sini..KLIK!

Suka Blog! ini..?LIKE la..hehe

Sufi's FC

Saturday, February 5, 2011

Alhamdulillah..JOM BERUBAH !!

Alhamdulillah..itulah yang ingin aku lafazkan..!!sebenarnya,aku melafazkan kalimah "syukur' tersebut kerana cuti kali ini telah membawa satu perubahan dalam diri aku..PERUBAHAN?????apa perubahan yang telah aku lakukan..??hehe..


sebenarnya bukan apa,cuti kali ni,aku berjaya habiskan kerja sekolah yang berlambak-lambak..haha(gelak bangga)..even TIDAK SEMUA yang ak berjaya siapkan,tapi aku dapat rasakan diri aku ni boley BERJAYA seperti orang lain..Kawan-kawan aku pun ramai yang berjaya pergi ke luar negara etc;MESIR,JORDAN (kebanyakannya ke TIMUR TENGAH)hee..aku pun tumpang gembira dengan kejayaan mereka..ALHAMDULILLAH..cuma apa yang aku harapkan kepada teman-teman aku yang da berjaya menggenggam segulung ijazah,supaya pulang ke TANAH AIR..taburlah idea2 yang korang dapat kat negara luar sana untuk membangunkan negara Malaysia..


di sini,aku ingin luahkan sesuatu yang tersimpan di dalam kotak PENA HATI bahawa aku sangat bangga menjadi RAKYAT MALAYSIA,kerana keadaan ekonomi yang stabil,sistem politik yang mantap(kalau xmantap xkan aman kan..??),dan tampuk pimpinan negara yang berjaya bawa pelbagai pembaharuan di TANAH AIR ku MALAYSIA..!!ALHAMDULILLAH !!!


eh,ni da keluar tajuk ni..hee..xpe!!xsalahkan kita pamerkan semangat Patriotik kita kan..??hanya orang yang ada kesedaran terhadap negara je yang dapat rasa semangat tu..betol x..??heeee..kita sambung kembali mengenai cuti aku tadi..cuti kali ini telah memberi tamparan hebat kepada aku bahawa MASA itu sangat BERHARGA..aku pernah terdengar ada orang cakap MASA ITU EMAS tp sebenarnya MASA ITU LEBIH BERHARGA DARIPADA EMAS !!kenapa aku cakap begitu,emas walau macam mane mahal sekalipun,tetap boleh DIBELI,tetapi MASA????AMAT MUSTAHIL UNTUK KITA KEMBALIKAN MASA YANG SUDAH BERLALU...


Jadi aku berazam dalam diriku,aku 'set'kan dalam MEDULLA OBLONGATA aku untuk TIDAK MEMBUANG MASA seperti tahun sebelum ini..Banyak pengajaran yang aku dapat dari tahun-tahun sebelum ini..dan AKU TIDAK BOLEH MENYESAL kerana SUDAH DIKIRA MELAWAN QADA' dan QADAR ALLAH s.w.t..tapi apa yang boleh aku lakukan adalah teruskan hidup dan sentiasa "STRAIGHT FORWARd"..insyaAllah,mungkin rezeki kita bukan pada waktu itu,tapi PERCAYALAH,ALLAH TIDAK AKAN MENGUBAH NASIB SESEBUAH KAUM MELAINKAN MEREKA YANG MENGUBAHNYA...


jadi??apa tunggu lagi...??JOM BERUBAH !!!!


LIKE..??Jangan lupa tinggalkan link dan follow yew..!:)

1 :orang bersekongkol:

Muhammad Syahmi Sabidin said...

Banyaknyer emas... nak sejongkong...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...